Regimantas Adomaitis
Nijolė Adomonytė
Vincentas Aleknavičius
Nijolė Andrijauskienė
Rita Anskaitienė
Algimantas Apanavičius
Algimantas Apanavičius (jn)
Regina Arbačiauskaitė
Irina Arefjeva
Gražina Arlickaitė
Valentas Aškinis
Gražina Baikštytė
Gražina Balandytė
Raimundas Banionis
Arvidas Andrijus Baronas
Šarūnas Bartas
Giedrė Beinoriūtė
Ilja Bereznickas
Saulius Beržinis
Aušra Biriukovienė
Rūta Birštonaitė
Lukas Brašiškis
Algirdas Bružas
Juozas Budraitis
Ramona Bujutė
Donatas Buklys
Ieva Bunokaitė
Kristina Buožytė
Vanda Butkienė
Juzefa Čeičytė
Danutė Cicėnaitė
Gintautas Dailyda
Vytautas Damaševičius
Romualdas Damulis
Vilija Daugirdaitė
Vasilijus Degteriovas
Aleksandras Digimas
Vaidotas Digimas
Ona Diržytė
Tomas Donela
Eitvydas Doškus
Diana Faraponienė
Zina Fatejevaitė
Vidmantas Gaigalas
Samvelas Gandžumianas
Algirdas Garbačiauskas
Lina Gečienė
Jurgita Gerdvilaitė
Gediminas Girdvainis
Ramūnas Graželis
Ramūnas Greičius
Jonas Gricius
Jurij Grigorovič
Rita Grikevičienė
Julija Gruodienė
Rimantas Gruodis
Romualdas Gudas
Kęstutis Gudavičius
Leokadija Inčiūtė
Skirmanta Jakaitė
Valdas Jakniūnas
Šarūnas Jakštas
Aloyzas Jančoras
Gediminas Jankauskas
Jadvyga Janulevičiūtė
Darius Jaruševičius
Vaidas Jauniškis
Juozas Javaitis
Arturas Jevdokimovas
Ignas Jonynas
Natalija Ju
Milda Juknevičiūtė
Milda Jurkutė
Audrius Juzėnas
Viktoras Juzonis
Laimantas Kairys
Lina Kaminskaitė–Jančorienė
Auksė Kancerevičiūtė
Grigorijus Kanovičius
Vytautas Katkus
Andrius Kaušinis
Marius Kavaliauskas
Vidmantas Kazlauskas
Neringa Kažukauskaitė
Izolda Keidošiūtė
Augis Kepežinskas
Lilija Kopač
Stanislovas Kopajevas
Eleonora Koriznaitė
Ruslan Korostenskij
Vladimiras Kostiugovas
Janina Krasauskienė
Linas Kriščiūnas
Algimantas Kriščiūnas
Dalia Irena Kriščiūnienė
Ramunė Kudzmanaitė
Algimantas Kupčinskas
Inesa Kurklietytė
Vytautas V. Landsbergis
Janina Lapinskaitė
Gediminas Lasinskas
Elžbieta Latėnaitė
Liubomiras Laucevičius
Jūratė Leikaitė
Romas Lileikis
Santa Lingevičiūtė
Justinas Lingys
Arvydas Liorančas
Algis Liutkevičius
Gytis Lukšas
Lina Lužytė
Algimantas Maceina
Antanas Maciulevičius
Eugenijus Macius
Vaiva Mainelytė
Jonas Maksvytis
Agnė Marcinkevičiūtė
Adakris Marcinkus
Kipras Mašanauskas
Arūnas Matelis
Juozas Matonis
Audra Matukienė
Diana Matuzevičienė
Kornelijus Matuzevičius
Dainius Mažulis
Danielius Mekinkovas
Dalia Michelevičiūtė
Henrikas Mikalauskas
Linas Mikuta
Algimantas Mikutėnas
Daiva Minkevičiūtė
Ignas Miškinis
Algimantas Mockus
Rimas Morkūnas
Pranas Morkus
Mingailė Murmulaitienė
Danutė Narušytė
Vladas Naudžius
Algirdas Ničius
Jonas Nosalis
Rūta Oginskaitė
Rimas Olšauskas
Eugenijus Ostašenkovas
Apolonija Paludnevičiūtė
Vytautas Paukštė
Rasa Paukštytė
Andrius Paulavičius
Roma Pauraitė
Donatas Pečiūra
Algirdas Petraitis
Kęstutis Petrulis
Daiva Petrulytė
Živilė Pilipavičienė
Izabelė Pinaitytė
Ksavera Pinelienė
Živilė Pipinytė
Violeta Podolskaitė
Arnoldas Pričinas
Arūras Pugačiauskas
Algimantas Puipa
Vidmantas Puplauskis
Kazys Pūras
Viktoras Radajevas
Viktoras Radzevičius
Ramunė Rakauskaitė
Romualdas Ramanauskas
Gražina Remeikaitė
Agnė Rimkutė
Justas Rožėnas
Linas Ryškus
Remigijus Sabulis
Arūnas Sakalauskas
Jūratė Samulionytė
Marat Sargsyan
Algirdas Šatkauskas
Nadiežda Ščiukina
Aurika Selenienė
Algirdas Selenis
Algirdas Šemeškevičius
Kristina Sereikaitė
Žydrė Sičiūnaitė
Ina Šilina
Juozas Širvinskas
Andrius Šiuša
Gediminas Skvarnavičius
Albinas Slavinskas
Algimantas Sliaužys
Virginija Smelevičienė
Kostas Smoriginas
Audrius Stonys
Arūnas Stoškus
Henrikas Štutas
Vitalijus Suchockis
Raminta Šumskytė
Vytautas Survila
Dalia Survilaitė
Vanda Survilienė
Olga Survillo
Gražina Svilienė
Zenonas Tarakevičius
Algirdas Tarvydas
Algimantas Taujanskas
Rasa Taujanskienė
Jonas Tomaševičius
Vytautas Tomkus
Alfonsas Triškus
Andrius Trukanas
Juozas Tuita
Saulė Tuitienė
Jokūbas Vilius Tūras
Gražina Urbonaitė
Irena Vabalienė
Jurgita Vaidilaitė
Henrikas Vaigauskas
Ramūnas Vaitkus
Nijolė Valadkevičiūtė
Mantas Verbiejus
Algirdas Vėsulas
Kristijonas Vildžiūnas
Linas Vildžiūnas
Stanislovas Vilkevičius
Jūratė Visockaitė
Juras Visockis
Dalia Vizgirdaitė
Eligija Volodkevičiūtė
Sandra Vydmontė
Sonata Žalneravičiūtė
Vytautas Žekonis
Giedrė Žickytė
Edmundas Zubavičius
Alicija Žukauskaitė

Jonas Tomaševičius (Kino operatorių guild)


Jonas Tomaševičius gimė 1937 m. birželio 25 d. Vilniuje. 1955 m. Lietuvos kino studijoje pradėjo dirbti operatoriaus asistentu. 1965 m. baigė Valstybinį kinematografijos institutą Maskvoje. Daugybę metų buvo vienas iš vedančiųjų vaidybinių filmų operatorių Lietuvos kino studijoje. 
 
 
Filmografija
 
1995 „Aš nežinau, kas esu aš“, vaidybinis, rež. A. Jančoras, Betacam, 3 serijos, po 52 min.
1994 „Mediniai laiptai“, vaidybinis, rež. V. Rašickas, 35 mm, 90 min.
1992 „Džiazas“, vaidybinis, rež. R. Banionis, 35 mm, 90 min.
         „Žvėris, kylantis iš jūros“, vaidybinis, rež. V. Žalakevičius, 35 mm, 102 min.
1990 „Vaikai iš ‚Amerikos‘ viešbučio“, vaidybinis, rež. R. Banionis, 35 mm, 92 min.
1989 „Pabudimas“, vaidybinis, rež. J. Vaitkus, 35 mm, 124 min.
1988 „Neatmenu tavo veido“, vaidybinis, rež. R. Banionis, 35 mm, 83 min.
1987 „Don Žuanas“, vaidybinis, rež. J. Vaitkus, 35 mm, 2 serijos.
1986 „Šešiolikmečiai“, vaidybinis, rež. R. Banionis, TV filmas, 3 serijos.
1984 „Sūnus palaidūnas“, vaidybinis, rež. M. Giedrys, 35 mm, 89 min.
1983 „Moteris ir keturi jos vyrai“, vaidybinis, rež. A. Puipa, 35 mm, 92 min.
1982 „Skrydis per Atlantą“, vaidybinis, rež. R. Vabalas, 35 mm, 100 min. 
1981 „Medaus mėnuo Amerikoje“, vaidybinis, rež. M. Giedrys, TV filmas, 74 min.
1980 „Žaltvykslės“, vaidybinis, rež. G. Lukšas, 35 mm, 2 serijos, 134 min.
1978 „Nesėtų rugių žydėjimas“, vaidybinis, rež. M. Giedrys, 35 mm, 100 min.
1977 „Mano vaikystės ruduo“, vaidybinis, rež. G.Lukšas, 35 mm, 76 min.
        „Dulkės saulėje“, vaidybinis, rež. M. Giedrys, 35 mm  
1975 „Smokas ir Mažylis“, vaidybinis, rež. R. Vabalas, CTV užsakymu, 35 mm, 3 serijos, 240 min.
1974 „Perskeltas dangus“, vaidybinis, rež. M. Giedrys, 35 mm, 94 min. 
1973 „Kur iškeliauja pasakos“, vaidybinis, rež. A. Dausa, 35 mm, 80 min.
1972 „Herkus Mantas“, vaidybinis, rež. M. Giedrys, 2 serijos, 148 min.
Apdovanojimai: Valstybinė premija 1973 m., antrasis prizas už operatoriaus darbą VI sąjunginiame kino festivalyje Alma Atoje’73.
1970 „Tas prakeiktas nuolankumas“, vaidybinis, rež. A. Dausa, 35 mm, 85 min.
1969 „Ave, vita“, vaidybinis, rež. A.Grikevičius, 35 mm, 85 min.
1968 „Jausmai“, vaidybinis, rež. A. Grikevičius ir A. Dausa, 35 mm, 90 min.
Apdovanojimai: Diplomas už geriausią operatoriaus darbą X Pabaltijo, Baltarusijos ir Moldavijos kino festivalyje’69, specialus žiuri prizas tarptautiniame San Remo’75 festivalyje. Kino šimtmečio proga 1995 m. lietuvių kino kritikų išrinktas geriausiu visų laikų lietuvišku vaidybiniu filmu.
1967 „Posūkis“, vaidybinis, rež. B. Jermolajevas, 35 mm, 81 min. 
1966 „Laiptai į dangų“, vaidybinis, rež. R. Vabalas, 35 mm, 2 dalys, 96 min. (antrasis operatorius)
         „Ten, už durų“, dokumentinis, rež. A. Dausa
Apdovanojimai: Prizas už geriausią reportažą VIII Pabaltijo, Baltarusijos ir Moldavijos kino festivalyje’67.
        „Šulinys“, vaidybinis, trumpametražinis, rež. I. Rudas, 2 dalys.
1965 „Niekas nenorėjo mirti“, vaidybinis, rež. V. Žalakevičius, 35 mm, 107 min. (antrasis operatorius) 
1964 „Marš, marš, tra-ta-ta!“, vaidybinis, rež. R. Vabalas, 35 mm, 78 min. (antrasis operatorius)
        „Paskutinė atostogų diena“, vaidybinis, rež. A. Žebriūnas, 35 mm, 64 min. (antrasis operatorius)

Ištrauka iš kinotyrininkės Marijanos Malcienės straipsnio apie Joną Tomaševičių (1980)

Žiūrint į Jono Tomaševičiaus nufilmuotas juostas, pamiršti ekrano sąlygiškumą, lyg prieš tave atsivertų langas į realiai egzistuojantį tau artimą pasaulį, kuriame visa autentiška: ir žmonės su visa jų daiktiška aplinka, su visais komplikuotais jų ryšiais vienas su kitu ir su gyvenimu, ir vietos bei laiko žymės. Noriu pabrėžti – daiktiškąja, o ne buitiškąja aplinka. Nes Jono Tomaševičiaus kadrų daiktiškumas visad šiek tiek pakylėtas nuo buities, jo kuriamo pasaulio materialumas – individualiai suvokta gyvenimo tiesa, perleista per menininko pasaulėjautą.

Šiandien jau įprasta kalbėti apie mąslią ir lyrišką, žaismingą ir rūsčią Jono Tomaševičiaus kino kamerą, apie emocionalų, neretai – dramatišką operatoriaus braižą. Be privalomų profesinės meistrystės dalykų, kurie įgyjami dirbant, be sugebėjimo viską išspausti iš, deja, ne visad tobulos kino technikos, kuria disponuoja mūsų kino studija, Jono Tomaševičiaus darbuose matai savitą požiūrį į savo profesiją, savitus estetinius tikrovės vertinimo kriterijus. Tai ir sąlygoja jo kūrybinį veidą, pasižymintį labai jautria vidine klausa, nes tenka dirbti su skirtingais režisieriais, skirtinga dramaturgine medžiaga, kartais apimančia gerokai nutolusias viena nuo kitos epochas: nuo ankstyvųjų viduramžių iki mūsų dienų.

Dauguma operatorių yra linkę sumenkinti savo vaidmenį filmo kūrimo procese, nors nemaža iš jų padarė perversmus ekrano plastikos raidoje ir sukūrė savo operatorinio meno mokyklas. Jonas Tomaševičius taipogi nepretenduoja į pirmenybės laurus. Tačiau nė vienas režisierius, dargi genialusis Čarlis Čaplinas, kuris pats rašė savo filmų scenarijus, piešė dekoracijas, kūrė muziką, vaidino ir režisavo, neapsėjo be operatoriaus bendraminčio, taigi, ne vykdytojo, kukliai pasislėpusio už kino kameros, o menininko, nuo kurio daug kas priklauso: vientisa veiksmo atmosfera, vidinis dramaturginis ritmas, filmo stiliaus vientisumas ir, pagaliau, pati fizinė jo egzistencija ekrane. Vien tik prisiminus filmus „Jausmai“ ir „Herkus Mantas“, „Perskeltas dangus“ ir „Mano vaikystės ruduo“ nelieka abejonių, jog tik tolygių menininkų sinchroninių pastangų dėka jie tapo vienais geriausių lietuviškų filmų.